Har ni fest eller?

NV-Jonte (även kallad Blondie efter sin välsvarvade frisyr. Eller ganska enkelt, Jonatan Rosdahl) har trixat ihop en lista på spotify med några sköna låtar.
Snäll som han är låter han er ta del av detta verk. Snällt? Ganska snällt!
FET LÄNK!!!
Låtarna din spellista saknar


Åter igen: Trevligt höstlov!
P.s. Ullaredsresande!!!!
Har ni missat mailet på it's så är det 80 kr för buss tur/retur till Louise Kronvall senast imorgon, fredag 29/10. Bussen avgår den 4/11 08.00 från NFU. Vill du ta med en kompis? Samma pris till samma dag till samma person!
Eller helt enkelt, KOLLA MAILEN PÅ IT'S! d.s.

Betalning Ullared

Betalning för bussavgift till Ullared sker vecka 43 till Louise Kronvall eller Helena Björkman.
Det är 80 kr och man får inte bara åka med bussen till de halländska småvägarna, utan också HELA vägen tillbaka till Svedala. Woho!

Eftersom att alla platser inte är tagna i bussen, så finns det plats till kompisar utanför skolan också. Det är först till kvarn om man vill ta med en amigo!
Priset är detsamma och det SKA anmälas till Louise eller Helena på it's senast fredag (då även pengarna ska vara betalda!)

Till övriga, Trevligt höstlov!


diktarN

Dagens dikt av Albert Salling NV10

"Idag regnade det på skolan,
Så många hade med sig paraplyer.
Men vi på NFU håller ihop i vått och torrt."


Mia går på NFU

Mia Kniberg, BF08
Tjenna Mia, hur är läget?
Det är bra
Hur har det gått i skolan sen höstterminen startade?
Bra, jag ligger bra i tidplanen
Och veckan har varit bra?
Ja, det har den, som alla andra veckor. Har träffat vänner i skolan, jag har jobbat på bra med mina skolarbeten och dessutom har jag blivit kompledig på fredag! =)
Det var ju kul! Hur ska du fira det då?
I helgen ska jag jobba och vara barnvakt. Men sen är det en kompis 18 års fest som gäller! Det ska bli kul.
Vilket är ditt favoritämne?
Jag har faktiskt inget, alla är lika roliga.
Men favoritlärare då?
Ingen där heller. Älskar alla! =D
Men en favoritlåt då? Det måste du ha!
Ja, "He's a pirate" heter den. Det är themesongen från "Pirates of the Caribbean"
Tillbaka till skolan. Vad ser du fram emot denna terminen då?
Jag längtar till lucian i skolan, till julen och jullovet och så ser jag fram emot ullared.
Till sist, vad vill du göra i framtiden?
Då vill jag jobba med människor och hjälpa de som har lite sämre förutsättningar!

14/10 kl. 09.30


Ni ska väll med

Lappen om anmälning till Ullared sitter på Tobbes och Lars dörr.
Skynda skynda, som Gunde hade sagt!

Hej! Jag går på NFU

Johanna Wivler BF10
Hej Johanna, läget?
Jodå, det är fint!
Hur har din vecka varit?
Den har varit bra. Har träffat vännerna.
Det är snart helg, vad händer?
Har inte riktigt bestämt än men det kommer.
Hur har din termin varit än så länge?
Jättebra! Jag trivs väldigt bra =)
Vilket är ditt favoritämne?
Engelska, faktiskt.
Och favoritläraren?
Joanna Muñoz!
Vad ser du fram emot denna terminen?
Lovet, hehe. Ska bli skönt att få vila lite ifrån skolan. Och så ser jag fram emot att få vara med nya och gamla kompisar!
Favoritlåten?
"a year without rain" med Selena Gomez
Sista frågan, vad vill du göra efter studenten?
Jag vill söka vidare till logoped. Jag vill hjälpa barn och vuxna med tex läs- och skrivsvårigheter.

Ullared

Evenemangsrådet har (tillsammans med Tobias) fixat en resa till Ullared och Gekås
den 4/11 (torsdagen på höstlovet).
Buss avgår från skolan på morgonen och går hem 16.00.
En busskostnad på 80kr/person tillkommer.

Är ni intresserade?

Information kommer att komma ut på inflytanderåden,
men en spontan reaktion får gärna lämnas i form av en kommentar!

Vad tror ni?


Med lite tur kan kanske ett studiebesök med grundaren Boris fixas,
för de som är intresserade.

Allting går, bara man vill!

Så här på kvällskvisten tänkte jag meddela att ännu en nyhet lär lanseras inom kort.
En rolig sådan, om ni frågar mig! Så håll utkik!

Med det och lite visdomsord säger vi tack för idag.

























Stamp on the ground!

Medan jag väntar på att mail-adressen ska bombas med massa roligt som jag kan vidarebefordra hit,
letade jag igenom hela youtube's arkiv efter något kul att visa er.
Istället hitta jag detta ;D

Jonatan och Nils gjorde en favorit i repris under nuvarande tvåornas estetuppvisning i åk1.
Så ettor, nu vet ni var ribban är lagd.

PU'10

Och vad är då postutbildningarna? Jo, Förbundet Sveriges Elevråd SVEA anordnar utbildningar för de olika posterna som man kan ha när man sitter med i ett elevråd eller en styrelse. För att få vara med krävs bara en sak, medlemskap i förbundet. Vi hade tur och var medlemmar och vi hade tur som har en rektor som insett hur viktigt ett elevråd faktiskt kan bli. Hon bestämde att skolan betalade för de som ville åka!
Mönsterås (30 min buss från Kalmar) var platsen för denna gången. Här är ett par bilder som sammanfattar lite iaf!
Statsbesök i Kalmar, rundtur på CIS (Calmare internationella skola). Massvis med utbildning och upplevelser i Mönsterås och avslutande 4h buss/tåg hem. Och så stod Sara på scen med Sveriges Elevråd - SVEAs förbundsordförande. Vi andra har aldrig varit mer stolta!
Säg såhär, vi luktade illa, vi betedde oss annorlunda och vi såg roliga ut. Men det var det värt!

Nyhet; [email protected]

Från och med nu så finns det en mailadress som jag vill att ni vänder er till.
Alla frågor, alla förslag, positiv kritik och negativ kritik, synpunkter och kommentarer får ni gärna använda kommentar-funktionen.
Men ifall ni har någon bild ni vill att jag ska publicera, en text, ett skämt, idé eller ja, nästan vad som helst som ni vill läsa om på bloggen, så är det bara till att skicka till adressen i rubriken och här under! Bra idé va?
Taaaaaaaaaaaaack!
hihi
[email protected]  <--------- USE IT!

Hjälpmedelsmässa

Josefine, Jenny och Therese kramades med Olle Waldner (oavn) medan Mia föredrog Mojje (nedan).
Hela BF/OP besökte Hjälpmedelsmässan i Malmö förra veckan. De gick runt och fick massvis med information (och inspiration?), träffade kändisar (ni ser ju på bilderna ovan) och gick även på föreläsning med Olle från Fråga Olle. Lite si och så kanske många tyckte med Mia trivdes iaf med Mojje ;)
Har ni fler bilder så skicka in dem till mig på its. Och om ni inte vet vem jag är....... Så får ni helt enkelt låta bli.

Vad händer?

Bilder från Hjälpmedelsmässan som BF/OP var på under vecka 39 är på gång. Även ett par från Postutbildningen som en del av elevrådet var iväg på. Ni får dock hålla er till Måndag eller möjligtvis tisdag. Hoppas ni klarar det!


Bilderna är på G!
Godnatt

RSS 2.0